8 Kasım 2009

imdaaaaaaaaaat . . .

Büyük kuzu yine hastalandı. Bildiğimiz viral enfeksiyonun anında allerjik bronşiti tetiklemesi durumu. İlk gün hafifi ateş ve halsizlik yapar. Bolca da öksrük. Bildiğimiz şeyler. Ama ne bileyim işte anne baba olunca ufacık olasılık kırıntıları bile yollara düşürür ya insanı, ateş ölçerde 38.8'i görünce söylene söylene çıktık yola. Defalarca tecrübe ettiğimiz şey ama kalkar da can sıkıcı şeyler söylerler, durduk yere canımızı sıkarlar falan diye sinir ola ola 5 yıldızlı köşebaşı hastanemize doğru yola çıkmaya karar verdik. Üstüne, evin kapısında, apartman içindeki kızartılmış balık kokusuna dayanamayan kuzu, ellerimi sararatan ve karartan bir operasyonla dene dene ayıkladığım narı da kattığım koca bir bardak dolusu taze sıkılmış gdo'suz meyvelerin suyu da dahil midesinde ne varsa çıkarttı mı... Keyfime diyecek çoktu...
Acıbadem Hastanesi, cumartesi gecesi ya, gece kulüpleri gibi kalabalıktı. Giren çıkan, bekleyen...
Nöbetçi çocuk doktorunun olduğunu ama biraz bekleyebileceğimizi öğrendik danışmadan. Dedik çocuğu olmadık mikroplarla karşılaştırmayalım. Kapıda babasıyla beklerken ben çocuk polikliniğine çıktım. Yüzü maskeli ebeveynler ve çocuklar vardı ortalıkta. Bir yandan ya sabır çekiyorum bir yandan da sinirden gülüyorum. 7 kişi varmış sırada. Herkes bir telaş içerisinde. Kadının biri 'Sizin domuz gribi ile ilgili özelleşmiş bir biriminiz var mı?'diye bile soruyor. Tövbe tövbe... Gribe özelleşmiş bir birim, maskeler, yok karantina falan... Ne oluyoruz yahu...
Bu arada geçen çarşamba akşamı gelen bir telefonla, kızımın okuduğu okulda diğer 1. sınıf şubesinde bir 'vaka'dan şüphelenildiğini öğrendik. Perşembe sabahı bir veli çocuğuna maske takarak sınıfa soktu. Dedim maske ile hasta olmayacak çocuk da hasta olur. Yere düşer alır takar, arkadaşınınkini takar, oynar yani onunla... Akşam kızım bütün bir gün maske takmaya zorlandıklarını söyledi sıkılarak. Burunlarını çıkarmaya çalışsalar kızmış öğretmen... Koca okulda bir tek bizim sınıf maske ile geçirmiş günü.
Cuma günü sinirlendim. Eğer bütün gün maske takılacak kadar ciddi ise durum, okul tatil edilsin, yok durum abartmadan ibaretse ben de göndermiyorum çocuğumu diye kendim kendime afra tafra yaptım.
Neyse dedim çok anlamsız eve dönelim. Yine de bir başka hastaneye gidip bir görüş alalalım dedik. Hasta patlaması yaşamayan bir başka hastanede genç bir doktor bize durumun tam da bizim bildiğimiz şekilde cereyan ediyor olduğunu, durum süreklilik arz ederse takip edilmesi gerektiğini söyledi döndük eve...

Hiç yorum yok: