11 Ağustos 2009

mutfaktaydım...

Yılın bu zamanları pek hamarat oluyorum. Kendimi kış için inine yiyecek taşıyan böceklerle aynı hazırlıklar içinde buluveriyorum. İznik'ten, bahçeden gelen domatesler, vişneler, böğürtlenler, sivri biberler ilgi istiyor benden. Bir kısmını hemen, bir kısmını kışın kullanmak üzere hazırlıyorum. Yıllardır kışın domates almıyorum. Meyve ve sebzeleri mevisiminde tüketmeye çalışıyorum. Domates gibi yeri doldurulamazları ise buzlukta saklıyorum. Domates haricinde de abartmıyorum sakladığım miktarları. Sebzeleri özlemek de güzel.
Yoğurdu ve ekmeği evde yapmakla ya da bu şekilde besinleri hazırlayıp saklamakla az zaman harcanmıyor elbette. Bazen 'iş aldım başıma!' diye düşündüğüm olmuyor değil, sanki biri şart koşmuş gibi bunları. Ama genelde bütün bu hazırlıklardan keyif aldığım, hatta zihinsel olarak dinlendiğim de bir gerçek. How to Cook Your Life geliyor aklıma çoğu zaman. Filmi düşünmek ve mesajlarını yeniden yeniden hatırlamak eşlik ediyor bana bu hazırlıklarda.
Bunun yanında, kendi hazırladıklarımızı tüketmek ayrı bir keyif veriyor. Örneğin geçen yazın sonunda buzluğa attığımız vişneler ve böğürtlenler doğum sonrası şurup ve bilimum doğumgünü pastalarının iç malzemesi olarak kullanıldılar. Oğlumun ilk tattığı besin evde yaptığımız yoğurt oldu. Kendi yaptığımız ekmeği (ve pizzayı :-) paylaştık ailelerimiz ve arkadaşlarımızla güzel akşamlarda...

Şimdi Eylül'de bağ bozumu ile birlikte, Özgür'le yine deneyeceğiz şarap yapmayı belki. Kızımız daha 1.5 yaşındayken (yani 5 yıl önce) denedik ilk olarak. Önce gerektiği iddia edilen bütün techizatlar ve mayalarla bilim adamı titizliği ile çalıştık ve sonuç 19 lt.lik şıraydı. Poşetlere doldurduğumuz üzümleri kovalarda kızımızın ayakları altında ezdirmiş, bu süreçte pek eğlenmiştik ama sonuç içilebilir değildi. Sonraki yıl daha doğal yöntemlerle hazırladığımız şarap başarılı olmuştu. Kendini yeni yeni resimle ifade edebilmeye başlayan kızımız bu defa şarap şişelerine etiket çiziktirmişti. 'Yüzlü Şarap' demişti çizdiklerine. Sonra 1-2 defa daha denedik. Her yıl da daha iyiye ulaşmak için azim ve umut taşıyoruz :-)

Hiç yorum yok: