24 Ağustos 2009

kırpık kitaplar ve şehiriçi tatil günleri...

Bu yaz Can henüz çok küçük olduğu ve doğrusu iki çocukla salkım sepet yollara düşmek konusunda pek tembel olduğumuz için haftasonlarında düzenli olarak kaçabileceğimiz bir adres belirleyip, şehirde kalmaya karar vermiştik. Yaz bitiyor ve doğru bir kararmış diyorum şimdilerde. Özgür iznini parçaladı ve bir kaç 'genişletilmiş haftasonu'muz oldu. 2 güzel gün sonrasında bugün de şehir içinde telaşsız ve keyifli bir gün geçirdik. Yooo hiç de özel birşey yapmadık. Günün ikinci yarısında geleneksel D&R keşfi, IKEA'da esin perilerinden fikir edinme ve artık sinema salonlarına gitmemizin tek nedeni olan 3 boyutlu bir animasyon vardı. İlk yarısında ise ev temizliği ve son zamanlarda araştırıp, kurcalamaktan çok keyif aldığım yeni hobimin peşindeydim.
Scrapbooking...Her ne kadar 'gazete kupürleri veya resim toplayarak defter tutma' olarak tanımlansa da ben 'kırpık kitabı' demeyi seviyorum. Çünkü işin mantığını çok güzel tanımlıyor gibi geliyor bana... Bir konuya dair fotoğraf ve anısal malzemelerin bir grafik anlayışı çerçevesinde biraraya getirilmesinden ibaret bu çalışmaların adının bu olduğunu öğrenmem de çok da eskilere dayanmıyor.
Ben ki yıllardır biriktiririm ama karşılaşmamışım bu kavramla hiç. Biletler, broşürler, fotoğraflar, şişe kapakları, bardak altlıkları, ıvır ve de zıvır... Birikir de birikir kutularda...
Yıllar önce Paris'te
Jeu De Paume'da 20.yy'ın önemli mimarlarından Richard Meier'in bir sergisini gezmiştim. Onca eskiz, proje ve maket arasında beni en çok etkileyen şey, mimarın Rusya seyahati sırasında topladığı ulaşım biletleri ile yaptığı kolaj ve sunumdu. 'İşte!' dedim. 'Ben bunu yapacağım!'
Özgür'le hep planladık. Evimizin duvarlarını kolajlar süsleyecekti. Seyahatler, çocuklarımızın büyüme evreleri, katıldığımız hatırlanası etkinlikler hep kolajlanacaktı. Ama olmadı bir türlü.
Dijital bir-iki uygulama bir de kızımın ilk 6 yılında karaladığı resimciklerden oluşan bir kolaj dışında da bir ürün çıkartamadım.
Heh işte bu yaz yazın başından beri kafayı buna takmış durumdayım. Babalar günü için hedeflediğim çalışmayı bu sabah bitirip '9 hafta sonra...' etiketiyle verebilmiş olmamız ilgisizliğimizin bir göstergesi olarak görülmemeli. :-D Zaman yaratamadım. Ama bundan sonra daha planlı olacağım. Örneğin keyifli geziler ve etkinlikler sonrasında hemen bir sayfa hazırlayacağım. Cumartesi günü yaptığımız müze gezisi işte yine bu sabah biletler ve kenarda köşede bulunan ilgisiz malzemelerle bir kırpık kitabın ilk sayfası oldu...


Yine sayısız kırpık kitap projem var haliyle... Ama az online eğitimlerden çıkardığım dersler sonucunda çok dağılmadan ve suçluluk hissetmeden bu işi geliştireceğim. Türkiye'de scrapbooking için kullanılan kitler ve malzemeler çok çeşitli değil ve sadece bir kaç adresten edinilebiliyor. Ama benim amacım yeni bir hobi bütçesi yaratmak değil zaten. Çevreme bakıp, malzemeleri kırpık kitabı gözüyle değerlendiriyorum. Kızımın faaliyetlerinden artan parçalar, hediye paketleri, hatta baklagiller bile bu işte kullanılabilir diye düşünüyorum. İlk çalışmaları fotoğrafladığımda buraya da koyacağım.


İşte bu konuda keyifle takip ettiğim bir başka site...

Hiç yorum yok: