26 Mart 2009

domestik diva . . .

Ben bu tanımlamayı bir gazetenin geyik ekinde, Ebru Şallı için yapılan yorumda okumuştum ilk. Çok da gülmüştüm. Bugünlerde 'nefes al nefes ver' lerine eşlik etmeye çalıştığım bu arkadaşımız için yapılan bu tanımlama çok esprili ve isabetli gelmişti bana. Yani o birrr anne, o birrr eş, o birrr sporcu, o birrr şef, o birrr güzellik sembolü, o birrr şu, o birrr bu durumundan dolayı yaratıcı bir magazin muhabirinin ortaya attığı bir tanımlama sanıyordum ki, şu hayatımıza şahane karışık tanımlamalar sokan eğilim belirleyici Salzman'ın tanımlamalarından biri olduğunu öğrendim. Bir eğilim mi, moda mı yoksa bir sonuç mu bazen tam kavrayamadığım bir durumu özetliyor bu tanımlama. Hani şu e-posta silsilesi var ya. Kadın evde oturuyor önce, çocuk yetiştiriyor, yemek yapıyor. Sonra sokağa çıkıyor çalışıyor. Sonra yükseliyor da yükseliyor, hayatının anlamını yükseldiği yerde bulamıyor da tekrar eve dönüyor, çocuk bakıyor, yemek yapıyor... Onun da bir nevi özeti bu...
Bir süredir kendi kendimi son derece barışık bir şekilde şöyle düşünürken buluyorum. 'BEN BİR KLİŞEYİM!' Dediğim gibi içinde eleştiri taşımayan bir yorum bu. Barışığım bu durumla ama tespit etmiş olmak önemli geliyor bana. Kaybolmamı engelliyor bu farkındalık.
Blog dünyasında da sayısız örnek yok mu bu konuda? Heeepsi okumuş bir sürü kadın olarak entellektüel yönü ağır basan, eh nispeten alım gücü olan mükemmel anneler, mükemmel aşçılar, mükemmel kitap-film-gösteri-vb. yorumcuları, mükemmel doğal, duyarlı, farkında insanlarız ve çoğumuz şimdilerde evdeyiz ya...Yazmayalım mı bunları bir kenara köşeye değil mi?


Yoğurtlardaki standartlarla oynanmasının ardından evde yoğurt yapmaya başladım da oradan geldi aklıma :-D

Hiç yorum yok: