7 Eylül 2008

eylül...

Ve işte karşınızda, yıllardır silkelenmek, yenilenmek, yeniden düzenlenmek, ona buna yeniden ses vermek, yeni filmleri, oyunları, konserleri, mekanları, kitapları keşfetmek-vesaire vesaire anladınız işte-için beklediğim o güzide ay EYLÜL...
Ben tam bir bahar insanıyım. İlk ya da son farketmiyor. İkisinde de bu enerjiyle doluyorum. Doğayla bu kadar empatik bir ilişki içindeyim yani.
Öğrencilik dönemlerimde, çalışan anne-baba çocuğu olarak sadece 1 hafta ya da 10 günlük kaçışlarla renklenen yaz tatilimi, yazlıklarındaki arkadaşlarımla yaptığım günlük konuşmalar ve gömüldüğüm kitaplarla geçirmekten başka seçeneğim olmazdı. Eylül’ü iple çekerdim. Üniversite öğrenciliğim dönemimde ise şehrin hareketli yüzü için beklerdim Eylül’ü. Çalışma hayatı ile beraber de durum aynıydı. Eylül’le beraber, tüm sanatsal etkinlikler can bulur, yeniler ve kaçırılan eskiler için programlar gözden geçirilirdi. Herkes bir bir İstanbul’a damlar, İstanbul o çirkin kış yüzünü giyinmeden, serin akşamlar ve haftasonları renklendirilirdi. Sonra kahvaltıda kendini dışarı atma heyecanı sakinler, evin dinginliğinde uzun saatler geçirmek keyif verici hale gelmeye başlardı. ‘Eve dönüş’ temalı ev içi yenilemeler için kafa yorulur, kahvenin tadı bile bir değişirdi. Çocuk sahibi olunca, tüm bunlara okul heyecanı ve çocuklara yönelik etkinlik araştırmaları eklenmeye başladı. Ama Eylül’ün gelişinin verdiği heyecan hiiiç değişmedi.
Bu yaz anasınıfına başlayan kızımla ve büyüyen karnımla Eylül’e başka bir anlam daha yükledim. Kızım dışarıda eğitim hayatının ilk adımlarına devam ederken ben içeride ‘4 kişilik bir aile için eve dönüş’ temalı ev içi yenilemeleri için kafa yormaya başladım.

2 yorum:

etki alanı dedi ki...

O 4 kişilik geleceği ben de düşünmüştüm...Sağlıklı doğsun diye dua ederken,soru işaretleriyle dolu bir geleceği,bu hormonlarla düşünmenin nasıl kabusa dönüştüğünü çok iyi bilirim...Ama,gelecek bir umutla kapısını açıyor...Çocuklarımın o güzel kokuları beni hep güzel düşüncelere sevketti...
Sağlıklı doğumlar diliyorum..
Herşey güzel olacak....
TüTü

sibel dedi ki...

sevgili tütü,
soru isaretlerini en aza indirmek icin gecen uykusuz gecelere ve herseyin tek sorumlusu hormonlara ragmen bence de guzel seyler dusunmek gerek.
guzel dileklerin icin cok tesekkur ederim.